Z nieukrywaną radością oznajmiamy, że do grona patronów medialnych Łódzkiego Klubu Sportowego dołącza właśnie TuŁódź.pl, czyli jeden z największych portali skupiających się na tym, co ważne w naszym mieście i czym żyją jego mieszkańcy.
Bardzo cieszymy się, że nie tylko lokalne firmy, ale i lokalne media coraz bardziej identyfikują się z Łódzkim Klubem Sportowym. Od dłuższego czasu śledzimy rozmaite publikacje na portalu TuŁódź.pl i widzimy, że tytuł ten wniósł sporo niezbędnej świeżości na rynku medialnym naszego miasta. Kiedy tylko zatem powstał pomysł współpracy, było jasne, że tak naprawdę do ustalenia są jedynie jej szczegóły – mówi Bartosz Król, rzecznik prasowy Łódzkiego Klubu Sportowego. – Wiemy, że TuŁódź.pl ma już swoich wiernych odbiorców wśród sympatyków „Rycerzy Wiosny” i jesteśmy przekonani, że wkrótce to grono jeszcze się powiększy za sprawą kolejnych unikatowych materiałów, które będą się tam pojawiały.
TuŁódź.pl swoją działalność zainaugurował w grudniu 2016 roku. Kierując się hasłem „Życie Łodzi w Internecie” zadaniem dziennikarzy TuŁódź.pl jest dostarczanie mieszkańcom miasta informacji na temat życia Łodzi za pośrednictwem strony internetowej oraz mediów społecznościowych. Po kilku kluczowych zmianach portal notuje średnio 500 000 odsłon w miesiącu, z czego dużą część stanowią wejścia na podstrony sportowe. Nic dziwnego, skoro codziennie na TuŁódź.pl pojawia się minimum pięć sportowych artykułów, dotyczących m.in. piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, rugby, żużla, piłki wodnej, piłki ręcznej czy curlingu.
– Nasz portal ma na celu wnieść nową jakość do łódzkich mediów. Stawiamy na rzetelne i sprawdzone informacje. W dzisiejszych czasach to trochę karkołomne zadanie, ale staramy się stronić od tzw. clickbaitów, czyli wiadomości, które mają na celu tylko poprawienie statystyk, a nie przekazanie wartościowych informacji odbiorcom. Co ważne, TuŁódź.pl to w stu procentach polski kapitał. Nie jesteśmy uzależnieni od jakiegoś wielkiego koncernu czy wpływowego właściciela. Każdy pracownik ma wolną rękę w wyszukiwaniu tematów i opisywaniu ich według swojego systemu wartości – podkreśla Bartosz Jankowski, szef działu sportowego TuŁódź.pl.
Co wyróżnia TuŁódź.pl na tle konkurencji? – U nas każdy może opisać daną sprawę według własnego sposobu myślenia. To świetne rozwiązanie, bo zapewnia różnorodność poglądów i indywidualne podejście do każdego tematu. Ale powodów jest więcej. TuŁódź.pl to jedyny portal lokalny. Podkreślam, lokalny, a nie regionalny. Codziennie na TuŁódź.pl pojawia się 20-30 materiałów dotyczących bieżących spraw, ważnych na mieszkańców naszego miasta. Na portalu cały czas coś się dzieje. Nie zasypujemy naszych odbiorców masą niepotrzebnych i niesprawdzonych wiadomości, bo szanujemy ich czas. To sprawia, że jesteśmy swego rodzaju ekskluzywnym medium internetowym. Z drugiej jednak strony nie oczekujemy od czytelników opłat za korzystanie z portalu. Treści są całkowicie darmowe i dostępne dla wszystkich o każdej porze dnia i nocy – dodaje Jankowski.
TuŁódź.pl to nie tylko aktualne informacje, ale także sporo sportowej publicystyki. Trzema wiodącymi pozycjami są program #TuŁódźTuSport, audycja Sport na Końcu Języka oraz #TuFelieton – z Maliną o Sporcie. Od tego sezonu portal uruchomił także specjalną podstronę z relacjami na żywo m.in. z meczów piłkarskich [ZOBACZ TUTAJ]. To jednak nie koniec nowości. Obecnie trwają prace nad magazynem, do udziału w którym zaproszony został dziennikarz portalu lksfans.pl. Natomiast w związku z nawiązaną współpracą z Łódzkim Klubem Sportowym, TuŁódź.pl będzie produkował unikalne materiały wideo z udziałem piłkarzy, trenerów oraz pracowników klubu. Zapowiada się naprawdę ciekawie!
– Pierwotnie działaliśmy na licencji firmy TuPolska. To w oparciu o takie portale jak rybnik.com.pl czy tuwroclaw.pl stawialiśmy pierwsze kroki. Obecnie wzorujemy się m.in. na portalu Trojmiasto.pl, a także na zagranicznych portalach branżowych oraz newsowych. Nie będę jednak ukrywał, że chcemy wypracować swój model portalu internetowego, który będzie stworzony w oparciu o nowe technologie i potrzeby czytelników. Stąd m.in. transmisje na żywo za pośrednictwem Facebooka, a także materiały wideo nagrywane smartfonami. Muszę przyznać, że nagrywanie takim małym sprzętem było na początku obiektem żartów ze strony innych dziennikarzy, ale z czasem okazało się, że to jednak my mieliśmy rację. Dziś na konferencjach prasowych coraz więcej redakcji korzysta z rozwiązania, które my wprowadziliśmy w życie ponad dwa lata temu – dodaje kierownik redakcji sportowej TuŁódź.pl.
Warto dodać, że przez ostatnie dwa lata TuŁódź.pl (a wcześniej jeszcze TuŁódź.com) było partnerem siatkarek ŁKS-u Commercecon, które przez ten czas wywalczyły wicemistrzostwo i mistrzostwo kraju. Oby był to dobry omen także dla podopiecznych Kazimierza Moskala!