ŁKS Łódź jest w segmencie piw klubowych pionierem i chce nadal rozwijać markę poprzez dostarczanie na rynek wysokiej jakości różnorodnych produktów sygnowanych kultową przeplatanką. Już za kilkanaście dni do sklepów trafi kolejna nowość – Rodowite Miód-Malina – za produkcję której odpowiadać będzie Browar Staropolski. Ten sam browar wytwarzać będzie też doskonale już znane i lubiane Rodowite Pils oraz Rodowite APA, które dotychczas powstawały we współpracy z Doctor Brew.
Decyzja o ponownej kooperacji z Browarem Staropolskim, którego siedziba znajduje się w Zduńskiej Woli, uwarunkowana jest wieloma czynnikami – marketingowymi, ekonomicznymi i technologicznymi. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że Browar Staropolski, podobnie jak Łódzki Klub Sportowy, od kilku lat odbudowuje swoją pozycję w branży piwowarskiej. Po ostatniej współpracy z klubem obydwie strony rozstały się w zgodzie, podając sobie ręce i uznając, że na tym etapie odbudowy browaru było jeszcze zbyt wcześnie na tego typu kooperację. Od tamtego momentu Browar Staropolski, podobnie jak ŁKS, poczynił jednak niezwykły progres organizacyjny zarówno w sferze jakości produktu, jak i poszerzenia rynku zbytu.
Nowa umowa z Browarem Staropolskim gwarantuje klubowi rozwój w przestrzeni sprzedażowej. Zbyt piwa będzie się odbywał poprzez kilka źródeł dzięki czemu dużo łatwiej będzie dotrzeć do większej ilości mniejszych sklepów, a przedstawiciele handlowi umożliwią wejście na rynek ogólnopolski – ze szczególnym uwzględnieniem województw: wielkopolskiego, górnośląskiego czy też kujawsko-pomorskiego, gdzie na co dzień mieszka najwięcej kibiców drużyn zaprzyjaźnionych z fanami Łódzkiego Klubu Sportowego. Co więcej, Browar Staropolski współpracuje aktualnie z kilkoma znanymi sieciami handlowymi dzięki czemu można liczyć na pojawienie się marki Rodowite w sklepach do nich należących.
Warto także dodać, iż obecnie uzgodnione warunki współpracy są o wiele bardziej korzystne dla klubu zarówno pod względem finansowym, jak i marketingowym. Nie należy także zapominać o tym, że we wszystkich poprzednich inicjatywach związanych z marką Rodowite klub nie miał praktycznie żadnych narzędzi, aby kontrolować jakość produktu czy szeroko rozumianego marketingu. Nowa umowa z Browarem Staropolskim prezentuje się pod tym względem zupełnie inaczej. Wszystko za sprawą Krzysztofa Zawlika – czyli pomysłodawcy piwa Rodowite, a obecnie też głównego technologa Browaru Staropolskiego – który będzie miał pełną kontrolę nad produkcją piwa sygnowanego klubową przeplatanką.
– Doctorowi Brew serdecznie dziękujemy za współpracę i życzymy sukcesów w branży piwowarskiej. Klub miał jednak inną wizję rozwoju marki Rodowite niż Doctor Brew. Zależało nam na ekspansji na rynek sklepów wielkopowierzchniowych oraz dyskontów, co ostatecznie nie doszło do skutku. Zminimalizowanie sprzedaży hurtowej do jednego punktu dodatkowo hamowało rozwój sieci sprzedażowej – tłumaczy Zawlik. – Teraz zaczynamy zupełnie nowy rozdział. ŁKS i Browar Staropolski mają wiele pomysłów marketingowych nie tylko na promowanie marki Rodowite, ale także na cykliczne wypuszczanie na rynek nowych produktów – dodaje.
Na początek współpracy na rynku ukażą się trzy pozycje: Rodowite Pils (sztandarowy produkt, najbardziej utytułowane piwo klubowe w Polsce), Rodowite APA (bardzo dobrze przyjęte przez kibiców piwo w stylu Pale Ale) oraz nowość – Rodowite Miód – Malina, czyli jasny lager z dodatkiem naturalnego miodu wielokwiatowego oraz syropu o smaku malinowym. – To słodka alternatywa dla Pilsa i APY, które cechuje wyraźna goryczka chmielowa. Rodowite Miód-Malina ma trafiać w gusta osób lubiących słodsze piwa. Nie ukrywamy, że celujemy tu głównie w gusta pań – przyznaje Zawlik.
Wypada dodać, że wszystkie produkty znalazły się już na liście piw zgłoszonych do prestiżowego konkursu branżowego w Krasnymstawie – Chmielaki Krasnostawskie to najstarszy festiwal piwny w naszym kraju, który nie bez powodu nazywany jest też ogólnopolskim świętem chmielarzy i piwowarów (tegoroczna edycja została zaplanowana na 23-25 sierpnia). Pierwsze partie Rodowitego Pils, APY i Miód-Maliny zostaną rozlane w Browarze Staropolskim do poniedziałku 19.08 (!) i w sklepach pojawią się przed meczem z Legią Warszawa, który zaplanowano na 25 sierpnia.