Już po raz drugi firma doradcza Deloitte, we współpracy z Pierwszą Ligą Piłkarską, przygotowała raport „1 Liga finansowa”. Warto mu się przyjrzeć, bo dotyczy on sezonu 2018/19, czyli okresu, kiedy ŁKS jako beniaminek z powodzeniem walczył na zapleczu ekstraklasy.
Wspomniane opracowanie potwierdza między innymi, że mecze przy al. Unii cieszyły się największym zainteresowaniem kibiców na szczeblu pierwszoligowym – średnia frekwencja w minionym sezonie wynosiła dokładnie 4556 widzów, co uplasowało ŁKS przed GKS-em Tychy, Stalą Mielec i Rakowem Częstochowa.
Z raportu wynika także, że ŁKS Łódź na koniec sezonu poprzedniego sezonu mógł się pochwalić drugim miejscem w zestawieniu popularności klubów 1 Ligi w mediach społecznościowych (z łączną liczbą 65 021 obserwujących). W trakcie całych rozgrywek w przypadku „Rycerzy Wiosny” nastąpił wzrost obserwujących o 39 procent. Najwięcej obserwujących przybyło na portalach Facebook oraz Instagram – po około 7 tysięcy nowych użytkowników. Najpopularniejszym portalem pozostał jednak Facebook z liczbą 44 538 obserwujących.
Należy także zwrócić uwagę na to, że pod względem przychodów za rok kalendarzowy 2018 ŁKS wcale nie zaliczał się ligowych krezusów. Z zestawienia wynika bowiem, że przychody biało-czerwono-białych były na poziomie 5,4 mln zł, co przełożyło się dopiero na 8. miejsce – m.in. za Chrobrym Głogów czy Chojniczanką.