Klub

Łukasz Zembowicz z DPD Polska: Jesteśmy z ŁKS bez względu na wyniki

13.05.2020

13.05.2020

Łukasz Zembowicz z DPD Polska: Jesteśmy z ŁKS bez względu na wyniki

Łukasz Zembowicz – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.

– Możliwość wspierania jako sponsor ŁKS Łódź, zasłużonego zespołu z wieloletnią tradycją, jest dla nas wyróżnieniem – mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.

DPD, czyli wiodąca firma na rynku kurierskim w Europie, została partnerem ŁKS-u dwa lata temu. Dziś drużyna gra w ekstraklasie, ale wówczas rywalizowała w niższej lidze, a pomimo tego podjęliście współpracę z klubem. Co wpłynęło na tę decyzję?

W DPD Polska od lat promujemy inicjatywy związane ze zdrowiem i aktywność fizyczną. W ramach naszej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu DrivingChangeTM wspieramy wiele wydarzeń związanych ze sportem, takich jak choćby PZU Maraton Warszawski, a także pełnimy rolę sponsora zarówno profesjonalnych klubów, jak i amatorskich drużyn. Nawiązanie współpracy z ŁKS Łódź doskonale wpisało się więc w nasze założenia. Przez ostatnie dwa lata mieliśmy okazję kibicować, a także obserwować rozwój zespołu, który dzięki ciężkiej pracy i pełnemu zaangażowaniu zawodników na naszych oczach awansował do Ekstraklasy. Choć ogromnie cieszymy się tych sukcesów, jesteśmy z klubem bez względu na jego wyniki sportowe.

W trakcie tych dwóch lat zmieniło się wasze postrzeganie ŁKS-u oraz wyobrażenie na temat współpracy z klubem sportowym?

Nasza firma ma doświadczenie we współpracy z profesjonalnymi klubami sportowymi. Jesteśmy jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu najwyższej klasy rozgrywkowej piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, a także partnerem logistycznym m.in. wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce męskiej, klubu Stelmet Zielona Góra oraz kilku klubów piłkarskich. W kwietniu tego roku rozpoczęliśmy również współpracę ze Stalą Rzeszów. Możliwość wspierania jako sponsor ŁKS Łódź, zasłużonego zespołu z wieloletnią tradycją, jest dla nas wyróżnieniem. Widzieliśmy zapał piłkarzy, obserwowaliśmy ich codzienne zmagania, dlatego awans do Ekstraklasy nie był dla nas zaskoczeniem. Na początku współpracy z klubem szczerze wierzyliśmy w jego kolejne sukcesy i nie zawiedliśmy się. Mamy także nadzieję, że drużynie uda się utrzymać w Ekstraklasie w tym sezonie.

Dla Pana był to pierwszy kontakt ze światem sportu, czy może miał już Pan jakieś doświadczenia na tym polu?

Wśród pracowników i współpracowników DPD są zapaleni kolarze, piłkarze, biegacze. Ja sam także lubię sport. Biegam, jeżdżę na nartach, kibicuję polskim piłkarzom, siatkarzom zawodnikom sportów zimowych i wielu innych dyscyplin. Jako partner sportu działamy ponad podziałami. W DPD Polska szczególnie cenimy rywalizację w duchu fair play. Wspieramy więc tych, którzy wytrwale i uczciwie dążą do celu. Tymi wartościami kierujemy się także w biznesie.

Obecnie na całym świecie kierunek zmian wyznacza konsument i wiemy, że na ten aspekt postawiliście Państwo mocno akcent.

Na pierwszym planie stawiamy konsumenta i jego potrzeby. Dla współczesnych nabywców liczy się szybkość, wygoda, a także bezpieczeństwo dostawy. Dlatego daliśmy odbiorcom do dyspozycji takie rozwiązania, jak interaktywne powiadomienia Predict, których rozszerzeniem jest portal „Moja Paczka”, pozwalające na sprawne zarządzanie doręczeniem. Umożliwiliśmy im również płatność za przesyłkę kartą u kuriera. Wciąż rozwijamy logistykę miejską, w tym sieć punktów DPD Pickup i oddziałów miejskich, w których można wygodnie nadać lub odebrać paczkę, a także z łatwością zwrócić niechciane zamówienie. Wiedzę na temat potrzeb dzisiejszych konsumentów czerpiemy z wnikliwych obserwacji ich zachowań, a także na podstawie tworzonego co roku opracowania Barometr E-shopper DPDgroup, które przedstawia wyniki badań preferencji i zwyczajów zakupowych internautów. Dzięki temu możemy pochwalić się pozycją lidera branży kurierskiej w Polsce.

W czasie pandemii kurierzy stoją niejako na jednej z pierwszych linii frontu. To duża odpowiedzialność zważywszy na okoliczności.

Sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy, jest dla wszystkich prawdziwą próbą. Musieliśmy wykazać się umiejętnością szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość, by mimo trudności rzetelnie wykonywać nasze zadania i nie zawieść odbiorców. Ten szczególny czas to jednak wyzwanie zwłaszcza dla naszych kurierów, którzy jako łącznicy pomiędzy konsumentami a dostawcami niezbędnych artykułów, muszą zachować wszelkie środki ostrożności. Dlatego już w pierwszej połowie lutego wszyscy dostali instruktaż higieniczny zgodny z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia. Na bieżąco otrzymują podstawowe zabezpieczenia osobiste, obowiązkowo wyposażeni są także w przyłbice. W połowie marca wdrożyliśmy bezpieczne zasady odbierania paczek ograniczające kontakt kuriera z odbiorcą. Przesyłki dostarczamy więc pod drzwi i bez podpisu. Zgodnie z rekomendacjami służb sanitarnych promujemy rozliczanie pobrań kartą, a odbiorcy coraz chętniej z tego korzystają, zwłaszcza że od końca marca limit płatności bezstykowej bez PIN został zwiększony do 100 zł. W tym szczególnym czasie przekonaliśmy się wszyscy, jak ważną rolę pełnią kurierzy. To krwioobieg obrotu handlowego. Mimo panującej epidemii starają się możliwie jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki, czym zyskują życzliwość i zrozumienie odbiorców.

Klub piłkarski, podobnie jak i każda firma, ma swoje plany, cele i pomysły. Na co DPD Polska zamierza postawić w perspektywie najbliższych trzech-czterech-pięciu lat?

To konsumenci – ich potrzeby i oczekiwania – wyznaczają cele długofalowej strategii działań DPD Polska. Chcemy więc nadal tworzyć i udoskonalać usługi usprawniające doręczenia, rozszerzać sieć punktów DPD Pickup i oddziałów miejskich. Wśród naszych klientów rośnie świadomość ekologiczna. Również i my, jako firma wrażliwa na problemy środowiska naturalnego, wdrażamy kolejne rozwiązania z myślą o redukcji emisji dwutlenku węgla oraz ograniczeniu uciążliwości logistyki dla mieszkańców miast. Nieustannie optymalizujemy więc trasy przejazdów samochodów LNH, planujemy dalsze rozszerzanie floty ekologicznych pojazdów i tworzenie kolejnych innowacji technologicznych, by usprawnić pracę kurierów i przewoźników. Zgodnie z założeniami strategii społecznej odpowiedzialności biznesu DrivingChangeTM przyjętej przez DPDgroup dążymy do redukcji o 30% emisji CO2 na każdą przesyłkę do roku 2025. Panujący w całym kraju stan epidemii postawił przed nami nowe wyzwania związane z bezpieczeństwem doręczeń. Dziś wiele działań firmy skupionych jest na zapewnieniu maksymalnej ochrony zarówno kurierom, jak i odbiorcom paczek. Choć trudno nam jednoznacznie prognozować, co przyniosą następne miesiące, już dziś wiemy, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa logistyka. Czujemy się więc w obowiązku rozwijać oferowane usługi tak, by były skuteczne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne.

Rozumiem więc, że nie żałujecie współpracy z najstarszym łódzkim klubem?

Jesteśmy zadowoleni z przebiegu współpracy z ŁKS Łódź, co potwierdziliśmy właśnie decyzją o kontynuacji nawiązanego dwa lata temu partnerstwa. Cieszymy się, że nasze wparcie logistyczne ułatwia wiele działań klubu i w pewnym stopniu przyczynia się do jego sukcesów.


O firmie DPD Polska

DPD to lider rynku kurierskiego w Polsce. Dostarcza nadawcom i odbiorcom paczek usługi najwyższej jakości, zapewniając szybkie i bezpieczne dostawy. Wykorzystuje do tego najnowsze technologie oraz wiedzę na temat lokalnej specyfiki. W odpowiedzi na oczekiwania klientów firma wdrożyła takie rozwiązania jak interaktywne powiadomienia Predict, których rozszerzeniem jest portal „Moja Paczka” umożliwiające sprawne zarządzanie przesyłką. Firma konsekwentnie rozwija także sieć oddziałów miejskich i punktów Pickup, których obecnie posiada ok 2 500. DPD Polska to także firma świadoma ekologicznie i wrażliwa społecznie, dbająca o środowisko naturalne oraz potrzeby mieszkańców miast i lokalnych społeczności. Marka od lat chętnie włącza się w liczne akcje charytatywne oraz działania proekologicznie. Nieustannie rozwija swoją logistykę miejską i usprawnia procesy związane z paczkami, by zapewnić sprawną dostawę przesyłek i ograniczyć uciążliwość e-commerce dla środowiska. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu DrivingChangeTM za cel postawiła sobie redukcję emisji CO2 o 30 proc. na każdą przesyłkę do roku 2025.


Na hasło „LKS” -30% rabatu na nadania online!

Nasz partner przygotował dla sympatyków ŁKS niespodziankę. Promocja minus 30% na nadania online. Jak z niej skorzystać?

  1. Wejdź na stronę dpd.com.pl
  2. W zakładce „Wyceń i nadaj online” wybierz „Przesyłka krajowa”
  3. Wybierz „Doręczenie do odbiorcy”
  4. Wprowadź dane swojej paczki
  5. Wprowadź kod „LKS” na stronie z podsumowaniem zamówienia, a cena za paczkę zostanie automatycznie obniżona
  6. Zapłać za przesyłkę
  7. Wydrukuj etykietę
  8. Zanieś przygotowaną i opłaconą paczkę (wraz z etykietą) do najbliższego punktu DPD Pickup. Listę punktów znajdziesz na naszej stronie     https://www.dpdpickup.pl/Znajdz-Punkt-DPD-Pickup
  9. Paczkę można śledzić na dpdpickup.pl/Zlokalizuj-paczke
  10. Promocja trwa do 31.12.2020 r.