Klub

Rodowite – piwo na medal

10.10.2022

10.10.2022

Rodowite – piwo na medal

Rodzina piw „Rodowite” ma się coraz lepiej. Piwa są doceniane przez kibiców, wyróżniane przez ekspertów, w dodatku marka produkowana przez Browar Staropolski zamierza nadal się rozwijać, czego dowodem jest rebranding etykiet i plany stworzenia nowego produktu.

Zaczęło się od Pilsa, który szybko podbił serca kibiców Łódzkiego Klubu Sportowego, a po nim przyszły kolejne. Karmelowe, Miód-Malina i APA wraz ze wspomnianym Pilsem tworzą produkowaną dziś przez Browar Staropolski rodzinę piw „Rodowite” – rodzinę zgodną, w której jednak każdy ma wiele do powiedzenia i sprawdza się w zależności od naszego gustu i humoru.

– Pils to nasz sztandarowy produkt. Łączy w sobie treściwość słodu i charakter chmielu. Miód-Malina to klasyczny, jasny lager z dodatkiem miodu wielokwiatowego oraz syropu o smaku maliny z pigwą. Takie połączenie sprawia, że piwo jest zarówno słodkie jak i kwaskowe. APA to piwo typu ALE naszpikowane aromatycznymi chmielami, które cechuje wyraźna goryczka i owocowy zapach. Po Karmelowe sięgają wielbiciele ciemnych i prażonych słodów. Wyraźna paloność i słodycz karmelu jest wynikiem zastosowania mieszanki kilku słodów – mówi Krzysztof Zawlik, kibic ŁKS-u, piwowar, główny technolog Browaru Staropolskiego i sprawca całego zamieszania, który kilka lat temu postanowił spełnić swoje marzenie. To on, łącząc swoją wiedzę, pasję oraz talent, stworzył najpierw Rodowite Pils, a następnie kolejne pozycje składające się dziś na Rodowite Group.

Za sukcesem piwa ŁKS-u stoi także Browar Staropolski, który kilka lat temu rozpoczął proces odbudowy swojej pozycji w branży piwowarskiej. Co ważne, piwo dedykowane kibicom ŁKS-u smakuje… nie tylko kibicom, o czym świadczą kolejne wyróżnienia m.in. na Chmielakach Krasnostawskich, najstarszym piwnym festiwalu w Polsce oraz na Polskim Kongresie Browarniczym Good Beer.

– Traktujemy „Rodowite” w kategoriach projektu sponsorskiego. Biznesowo ma dla nas mniejsze znaczenie, ale ważny jest tutaj sentyment i wsparcie okazane Łódzkiemu Klubowi Sportowemu. Oczywiście staramy się przy tej okazji dostarczać kibicom najlepsze piwo i jesteśmy bardzo dumni z tego, że „Rodowite”, tak jak inne nasze piwa, otrzymuje wyróżnienia – mówi Marek Łycyniak, prezes Browaru Staropolskiego, który od kilku lat produkuje piwo ŁKS-u.

Karmelowe, Miód-Malina i oczywiście Pils otrzymały już wyróżnienia, a ostatnio do grona tych właśnie piw na medal dołączyła we wrześniu także APA, doceniona w trakcie Polskiego Kongresu Browarniczego Good Beer. Wszystkie spotkacie m.in. w popularnych dyskontach (Auchan i Carrefour), a także wielu mniejszych sklepach.

Piwna rodzina „Rodowitego” ma się więc coraz lepiej, a to nie koniec, bo przed nią nowe wyzwania.

– W planie jest rebranding etykiet we współpracy z młodym, utalentowanym grafikiem Krzysztofem Wieruszewskim. Poza tym zamierzamy stworzyć Rodowite w wersji 0%, wdrożyć do sprzedaży nowy styl piwny oraz zaktualizować stronę internetową i mapy dostępności piw, tak żeby Rodowite zawsze było pod ręką każdego piwosza i kibica ŁKS-u – mówi Krzysztof Zawlik.

Trzymamy kciuki, bo wybierając tę markę – wspieracie Łódzki Klub Sportowy, co możliwe jest dzięki zawartej trzy lata temu umowie z Browarem Staropolskim.