Dobiega końca Europejskie Forum Gospodarcze, w ramach którego odbył się panel poświęcony marketingowi sportowemu z udziałem m.in. Tomasza Salskiego, właściciela ŁKS-u.
Organizowane przez województwo łódzkie już po raz piętnasty Europejskie Forum Gospodarcze koncentruje uwagę przedsiębiorców i ekspertów wielu dziedzin gospodarki. Biorą w nich udział przedstawiciele największych polskich firm, mających za sobą kapitał państwowy i prywatny. W ramach wydarzenia odbył się panel poświęcony marketingowi sportowemu, w którym z red. Żelisławem Żyżyńskim rozmawiali Tomasz Salski, właściciel ŁKS-u, Mateusz Dróżdż (prezes Widzewa), prof. Robert Kozielski i Jerzy Engel (w przeszłości m.in. selekcjoner reprezentacji Polski).
Tomasz Salski mówił m.in. o zasadach finansowania klubów w Polsce i wynikających z tego nierównościach, odniósł się także do tematu wpływu poziomu sportowego na marketing.
– Podstawą w piłce nożnej są trofea i zwycięstwa. Marketing w polskich klubach związany jest z poziomem sportowym. Zasada jest prosta: jeśli polskie drużyny będą osiągały sukcesy w europejskich pucharach, to wtedy będziemy mieli bardziej rozpoznawalnych piłkarzy i wzrosną możliwości marketingowe – stwierdził właściciel ŁKS-u.
Na jeszcze inną stronę zagadnienia zwrócił uwagę prof. Robert Kozielski, specjalizujący się w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych organizacji.
– Mówiąc o marketingu nie powinniśmy zamykać tego wyłącznie do sfery prawnej czy finansowej, ale spojrzeć na fundament; zapytać o istotę, rolę klubu sportowego w życiu pewnej społeczności – powiedział prof. Robert Kozielski.