Klub

Kibicowska ekstraklasa… również w Internecie

26.04.2019

26.04.2019

Kibicowska ekstraklasa… również w Internecie

ŁKS rozwija się na wielu płaszczyznach. I to rozwija się w bardzo szybkim tempie! „Rycerze Wiosny” brylują na boisku, młodzież coraz częściej dobija się do szatni pierwszego zespołu. Sportowo i organizacyjnie, według wielu opinii, wypadamy bardzo dobrze. Co prawda o ekstraklasę przyjdzie nam jeszcze powalczyć, ale już większość ekstraklasowych klubów musi uznać wyższość… łódzkich kibiców.

Frekwencja

Pięć wiosennych spotkań przy al. Unii 2 obejrzał komplet widzów. Bilety z meczu na mecz rozchodzą się coraz szybciej. Pod względem frekwencji kibice ŁKS-u nie mają sobie równych w Fortuna 1 Lidze.

W porównaniu do klubów ekstraklasy liczba widzów na meczach „Rycerzy Wiosny” już nie robi takiego wrażenia (ŁKS zajmowałby miejsce w dolnej części tabeli średniej frekwencji), ale miejmy nadzieję, że ograniczenia w postaci jednej trybuny to tymczasowy problem i już niedługo kibice najstarszego łódzkiego klubu będą mogli pokazać, że ŁKS i pod tym względem to ścisła krajowa czołówka.

Zaangażowanie

O potencjale drzemiącym w łódzkich kibicach można za to przekonać się w Internecie. Podopieczni trenera Kazimierza Moskala dają fanom tematy do zażartych dyskusji, a ci chętnie i często to wykorzystują.

W comiesięcznym raporcie firmy SoTrender można porównać statystyki klubów sportowych w mediach społecznościowych. Tutaj sympatycy Łódzkiego Klubu Sportowego to już ścisła czołówka. ŁKS z ponad 40 000 fanów na Facebooku zajmuje 18. miejsce w Polsce, tuż za Podbeskidziem Bielsko-Biała. Nie przeszkadza to jednak bić rekordów w kategoriach: zaangażowanie fanów i ich aktywność.

W tej pierwszej kategorii klub zajmuje 8. miejsce (5 464), pozostawiając w tyle świetnie spisującą się w tym sezonie Cracovię, Śląsk Wrocław, Jagiellonię czy Arkę Gdynia. Zaangażowanie to liczone jest na podstawie liczby użytkowników, którzy weszli w interakcje z badanym profilem – skomentowali post, polubili lub udostępnili pojawiające się publikacje.

Pod względem aktywności wypadamy jeszcze lepiej! Suma „lajków”, komentarzy i udostępnień w ciągu miesiąca na profilu ŁKS-u wyniosła 76 999, co jest 5. najlepszym wynikiem w Polsce. Lepsze wyniki wykręcili tylko: Wisła Kraków, Legia Warszawa, Lech Poznań i Pogoń Szczecin.

Ciekawe fakty:

  • ŁKS na Facebooku od początku roku zaczęło obserwować około 1500 nowych osób.
  • Tylko w ciągu 28 ostatnich dni aktywność dotycząca postów wyniosła blisko pół miliona, a liczba odtworzeń filmów – 200 000. Profil w tym czasie odwiedziło 69 tysięcy użytkowników.
  • Tylko w ciągu jednego dnia na Twitterze posty ŁKS-u wyświetlają się użytkownikom średnio 30 tysięcy razy. W ciągu miesiąca – 638 tysięcy razy.
  • Wydarzenia dotyczące meczów ŁKS-u trafiają średnio do 72 tysięcy potencjalnych kibiców.
  • Piosenkę The Bootels „Rodowici-ŁKS” obejrzano na ŁKS TV (YouTube) już ponad 27 tysięcy razy.
  • Najpopularniejszym filmem na YT pozostaje wywiad z prezesem Tomaszem Salskim z czerwca 2018 roku.

To głównie Wasza zasługa oraz Waszych uwag i opinii. Tylko dzięki zaangażowaniu fanów klub i na tym polu może się coraz szybciej rozwijać, tworząc dla Was kolejne ciekawe i angażujące treści. Zachęcamy więc Was do częstszych dyskusji na naszym profilu i promowania klubu w Internecie. Niech jeszcze więcej osób widzi, że tworzymy wspólnie wielką, piłkarską rodzinę.


Obserwuj nas: