PKO Ekstraklasa – taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa piłkarska klasa rozgrywkowa w Polsce. Od 1 lipca obowiązuje odświeżony logotyp ligi, uwzględniający nowego Partnera Tytularnego. Zmianie ulegnie także cała identyfikacja wizualna rozgrywek. Ekstraklasa wraz z PKO Bankiem Polskim i przedstawicielami klubów planują również szereg aktywności marketingowych, które prowadzone będą przez cały najbliższy sezon.
– Zmiana nazwy rozgrywek to efekt naszej trójstronnej umowy z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym. W ramach trzyletniej współpracy, w tym sezonie następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę LOTTO jako partner tytularny ligi. To pierwszy tego typu sponsoring rozgrywek piłkarskich w Polsce spośród instytucji finansowych, choć w Europie mamy takie pozytywne przykłady, choćby w Lidze Mistrzów, Premier League czy w La Liga. Tym bardziej cieszy nas, że w rozgrywki Ekstraklasy angażuje się największy bank w Polsce oraz jeden z największych banków w Europie. To odpowiednia skala dla najpopularniejszych rozgrywek w naszym kraju oraz wiodącej dyscypliny sportu. Warto pamiętać, że mecze Ekstraklasy cieszą się w Polsce znacznie większą popularnością niż najważniejsze mecze czołowych drużyn europejskich, co zapewnia współpracującym z nami markom ogromne możliwości promocji. Dodatkowo prowadzimy wspólnie z PKO Bankiem Polskim szereg działań, które mają na celu zwiększanie zaangażowania wśród kibiców i zapewnienie im dodatkowych korzyści z naszej współpracy – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
W ramach obowiązującej od 2018 r. umowy PKO Bank Polski pozostaje Oficjalnym Bankiem Ekstraklasy. Kontynuowane będą zapoczątkowane już w minionym sezonie projekty, w tym wybór młodzieżowca miesiąca i sezonu oraz program oficjalnych kart Ekstraklasy. W pierwszych miesiącach trwania programu wydano 15 tys. kart z herbami klubów. Bank szacuje, że w kolejnym sezonie liczba ta wzrośnie kilkukrotnie. Karty zapewniają szereg korzyści dla kibiców, m.in. ich posiadacze mogą wygrać zaproszenia na mecze swoich ulubionych drużyn (w zeszłym sezonie poprzez kanały social media PKO Bank Polski rozdał ponad 1000 wejściówek), w tym na specjalną Kanapę Kibica umieszczoną w pobliżu bocznej linii boiska. W rozpoczynającym się sezonie pojawi się ona na wszystkich stadionach Ekstraklasy. PKO Bank Polski współtworzy również magazyn GOL, emitowany w TVP Sport.
Jako partner tytularny marka PKO Bank Polski będzie obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek PKO Ekstraklasy będzie prezentowany m.in. na koszulkach piłkarzy, w przestrzeni reklamowej wszystkich szesnastu stadionów, podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę. Bank planuje również zwiększenie zaangażowania w obszarze bezpośredniej współpracy z klubami, która ma się przyczynić do ich rozwoju finansowo-organizacyjnego. PKO Bank Polski zaangażuje się również w projekty w ramach oficjalnej aplikacji Ekstraklasy. Nowy logotyp rozgrywek pojawi się na oficjalnej piłce PKO Ekstraklasy, jaka wprowadzona będzie na początku 2020 roku. Przez wzgląd na coroczny cykl produkcyjny piłek, do końca obecnego roku piłkarze grać będą dotychczasową piłką adidas CONEXT 19.
– Rola partnera tytularnego Ekstraklasy to dla PKO Banku Polskiego zwiększenie zaangażowania w rozwój polskiego futbolu. Jesteśmy przekonani, że nasza strategia w zakresie współpracy z Ekstraklasą S.A. i klubami przynosi wymierne korzyści wszystkim stronom. Kibice doceniają nasze zaangażowanie w takie projekty jak Oficjalna Karta Ekstraklasy czy Kanapa Kibica, dzięki którym wiążemy ich jeszcze mocniej z ulubionymi zespołami. W nadchodzącym sezonie planujemy kolejne ciekawe rozwiązania, z których fani ligowej piłki powinni być bardzo zadowoleni. Już teraz możemy zdradzić, że trofeum dla mistrza Polski w sezonie 2019/2020 zostanie wręczone przez kibica zwycięskiej drużyny. Jako Oficjalny Bank Ekstraklasy, a obecnie partner tytularny, wielką wagę przywiązujemy również do rozwoju utalentowanej młodzieży. Obiecujący występ naszej reprezentacji do lat 21 na mistrzostwach Europy we Włoszech pokazał, że to słuszny kierunek. Piłka nożna jest sportem narodowym, a dla nas, jako największego banku w Polsce, rola partnera tytularnego stwarza nowe możliwości w zakresie poszerzanie grona lojalnych klientów – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Totalizator Sportowy, który z ligową spółką pracuje od 4 lat, a w ostatnich trzech sezonach jego marka – LOTTO – była Partnerem tytularnym rozgrywek, przejmuje funkcję partnera głównego Ekstraklasy. Będzie też w dalszym ciągu oficjalnym partnerem aplikacji mobilnej Ekstraklasy. W ramach umowy logotyp LOTTO będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, będzie też szeroko eksponowany na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów.
Środki pozyskiwane z PKO Banku Polskiego i Totalizatora Sportowego kierowane są m.in. na szkolenie dzieci i młodzieży w klubach. W minionym roku Ekstraklasa przeznaczyła na ten cel 14 mln zł: 12 mln zostało wypłaconych do klubów z puli finansowej dzielonej przez ligową spółkę, 2 mln zł trafiło do klubów w ramach organizowanego przez PZPN programu Pro Junior System. W kolejnym sezonie ta cześć wzrośnie do 5,6 mln zł, a w rezultacie Ekstraklasa przekaże na rozwój młodych piłkarskich talentów aż 17,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą także z wpływów z umów z bukmacherami za udostępnianie wyników meczów oraz z kar przyznawanych przez Komisję Ligi.